ACAMPADA TASOCT 2017/18

VIATGES EN EL TEMPS

Esta acampada es va fer el passat 24 i 25 de gener, a Benicàssim. Estava organitzada pels alumnes de segon de TASOCT, dirigida per als alumnes de primer i per a gent de Tarragona que estudiaven segon del mateix cicle.
En arribar el primer dia ens vam ficar tots en cercles i un per un ens presentàvem, amb l'objectiu de conèixer'ns un poc tots. Aprofitant que estàvem tots reunits, ens van explicar un joc que estaria durant tota l'acampada. Es deia "el vampir" i consistix en:
  • cada persona agafa el nom d'una de les persones de l'acampada, de forma aleatòria.
  • els monitors repartixen un superpoder que tindràs que utilitzar a l'hora d'evitar que et maten.
  • sols poden assassinar-te quan estigueu les dues persones soles, si algú mira no serà vàlid.
A mi (Àngela) en va tocar matar a la professora de l'alumnat de Tarragona, però no vaig arribar a temps.

A continuació ens van dividir per grups i jugarem al joc d'atrapa la bandera. La diferencia d'este joc era que cada persona tenia un animal, i este tenia certa vida. Quan reptaves a algú a una batalla, quan el teu nombre era més alt que el seu, la persona et dona el seu animal i va a la presó. Amb eixe animal podies salvar a gent del teu equip o fer preguntes per esbrinar on està la teua bandera.

En acabar, vam dinar i baixar una estoneta a la platja per gaudir una estona de l'esplai, i descansar. Ens vam ficar a tocar la guitarra i cantar, ens unirem en gent de vesprades.

Les següents hores vam fer altres grups i ens dividirem per fer tallers d'amb diverses temàtiques:
  • Taller cultural de danses de l'Equador, on vam fer màscares i una dansa tradicional.
  • Talles d'improvisació, on gravarem una pel·lícula de cine mut.
  • Joc del twister, on avançaves de posició si endevinaves les endevinalles o proves que et ficaven.
  • Taller de fer un calendari amb materials reciclats.
  • Taller d'astronomia i mitologia, on apreníem històries de mitologia i el significat del nom d'algunes constel·lacions.
  • Meditació guiada, on ens relaxarem i després van fer dibuixos del que ens hi havia transmés la meditació.
  • Taller d'improvisació, on primer ens inventàvem entre tot l'equip una història que tinguera les paraules que anteriorment ens havien donat; i segon vam fer una representació on eres la televisió i havies d'imitar el que el comandament et deia, i després al reves.
En acabar els tallers vam anar a sopar i despres a la vetlada, on cada grup de segon ens feia una representació relacionada amb la temàtica de viatge en el temps. Feien varies activitats o jocs i treien a gent del public per a fer-es. Van fer un musical que ens va agradar molt, on parlaven del que significa ser una persona animadora sociocultural, i feien varies gracies relacionades amb els profesors o les asignatures. Va ser molt entretingut i molt divertit.

Després de passar la nit a l'alberg, vam despertar i anarem a desdejunar. A continuació, estava organitzada una ruta, de 10km aproximadament, on participarem tots i totes les assistents a l'acampada. Vam recorrer tot el passeig marítim fins al final d'una cala, on almorçarem.

A continuació tornarem a l'alberg, i els companys i companyes de 2on, ens tenien preparat un "gran joc". Aquest consistía en organitzar-se per grups i cadascú era representat per un animal i color ( conill blanc, drac verd...) y havien de trobar una sèrie de pistes en determinats llocs per tot l'alberg. Quan trobavem una pista, ens dirigiem a una taula, on es comprobava si era correcte.
Aquest gran joc va ser molt entretingut, i encara que podiem estar un poc cansats de l ruta, vam participar amb molta energía.

Va arribar l'hora de dinar, on ens havien preparat una bona paella. Després d'un día prou completet, s'agraïa aquest mejar.

Per finalitzar aquests dos dies tan intensos, els companys i companyes de 2on de TASOC, organitzaren una última activitat d'evaluació de tota l'acampada. Aquesta activitat, consistia en possar-se tots i totes en cercle, i amb una pilota, anant llançant-la i qui l'agafe, havia de parlar de com li ha paregut l'acampada, aspectes importants o propostes de millora...
També, els companys i companyes de Tarragona, ens convidaren a fer una altra acampada en febrer amb ells.

Després de tot alló, vam recollir totes les maletes, sacs de dormir, motxilles... i ens vam acomiadar de l'alberg i pujarem a l'autobús que ens duia de tornada cap a casa, després de dos dies de gaudir i conèixer gent nova en aquesta experiència tan xula de l'Acampada a Benicàssim 2018.

Entrades populars d'aquest blog

Valencia Capital Animal

Carnestoltes TASOQUER

La llengua i la política cultural