El patrimoni

                      EL PATRIMONI

Aquesta última setmana hem estat donant a classe, què es el patrimoni.
El patrimoni cultural és un conjunt de béns que la societat ha decidit conservar per a les generacions futures. També tenim el patrimoni històric-artístic, on s´incouen els béns inmobles ( edificis, monuments...) i mobles ( conservants de recursos cultursls com els museus o les filmoteques).
Aquests béns materials inclouen les festes, la gastrinomia, el folklore, les costums de vida i en general, les diferens formes de relacionar-se els èssers humans en el medi.


  • La UNESCO:

Ha influït en la manera de consideració del patrimoni d´una manera àmplia i incloens els béns inmsterials. Afegeix els monumens cèlebres, indrets naturals i patrimonis inmsterials com les tradicions i costums.


  • Què és patrimoni i què no és patrimoni?

El patrimoni ha de ser una construcció social, què no existeix en la naturalesa, que no és una cosa donada, ni un fenòmen social universal, ja que no es produeix en totes les societats humanes ni en tots els períodes històrics. Reconegut com a nacional i internacional.



  • Elements de patrimoni i línies d´acció

Monuments i béns històrics: (recuperació, activació, conservació i difusió)

- Gestió tradicional:
Mantenir, restaurar i conservar el patrimoni, organitzar vigilancia i cobrar contribucions als usuaris.
- Gestió moderna e innovadora:
Crear recorreguts o circuïts  organitzant els béns d´interés cultural, de tal manera que siga un punt de trobada per facilitar la utilització del patrimoni.

- Museus   - Filmoteques   - Biblioteques i hemeroteques   - Les festes populars   - El folklore



  • La difusió del patrimoni

Pretén revelar in situ el significat del llegat natural, cultural o històric al públic que visista aqueixos llocs en el seu tems d´oci.
L interpretació parteix dels recursos natrurals i culturals vinculats en un determinet lloc, amb la finalitat de dinamitzar el patrimoni en el seu context original. Ha de relacionar-se emb la pròpia experiència i personalitat dels visitans.

El missatge interpretatiu:

La visita ha de presentar un missatge ordenat, coherent i estructurat. S´han de destacar les idees principals, explicar-les o exemplificar-les i associar amb unes altres.



  • ACTIVITATS D´ANIMACIÓ AL VOLTANT DEL PATRIMONI


- Visites guiades
Recorregut per un espai on es mostren diferents elements patrimonials i s´ulil.litzen metodologíes de interpretació i teatralització en la visita. Són atractives i properes per als visitants.

- Tallers didàctics
Activitat creativa que pretén acostar als participants els elements patrimonials, mitjançant  la reproducció de la seqüència creativa de la època, la seua forma de vida, investigació dels aspectes del patrimoni...              TALLERS:

- Activitats d´expressió al voltant de l´element patrimonial
- Activitas d´investigació.
- Activitas que intenten situar-nos en el procès creatiu dels creadorso en la forma de vida dels ciutadans.

- Itineraris culturals
Rutes que agrupen en un recorregut diferents visites culturals i activitats com tallers.
Ha de ser coherent i relacionat amb les activitats al voltant d´un tema, un motiu històric, un territori... ha de tenir estructura narrativa: començament i final.





























Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Valencia Capital Animal

Carnestoltes TASOQUER

La llengua i la política cultural