El nostre patrimoni

El patrimoni és el contingut que estem donant a classe, i es va propossar fer una eixida, perque realitzem unes activitats relacionades amb els monuments i llocs característics de València.  

Els companys i companyes, vam juntar-se per grups, i cadascún va escollir un lloc o monument patrimonial, en el que tindriem que explicar la seua història, caracerístiques, ubicació... a través d'unes activitas o dinàmiques creades al voltant d'aquests llocs.

El passat divendres, va ser el dia escollit per realitzar aquesta visita al nostre patrimoni. Cada grup de treball, tenia un lloc on fer l'activitat, i vam començar amb una dinàmica de presentació, realizada pels companys de 2on de TASOCT.

A continuació, vam iniciar la ruta, per començar a visitar el Mercat de Colón de València. Allí, 4 companys van explicar-nos la seua història i van propossar unes activitats per a conèixer més en profunditat aquest lloc. Ens dividirem per grups i també realtzàrem una activitat en anglés.

Una vegada acabada aquesta visita, ens dirigirem a la Plaça de la Mare de Déu, on es sitúa la Basílica de la Mare de Déu, la Catedral i el Palau de la Generalitat.
Allí, altre grup de companys, van organitzar altres activitats per explicar-nos la història, i tot toques de dades i detalls sobre aquest lloc. També ens agrupatem en grups, per participar en les activitats, i aconseguir contestar les preguntes i observar tot alló que els companys ens explicaven.  

A continuació, ens dirigirem, molt prop d'allí, a la Plaça de l'Almoina, on dues companyes i jo, ens encarregàrem de realitzar l'activitat.
Vam caracteitzar-nos de romans, ja que la història girava al voltant de la València Romana.
En el Centre Arqueològic de l'Almoina, vam possar una sèrie de pistes, que els companys i companyes, tenien que buscar i endevinar. L'activitat explicava la història del lloc on ens trovem i aquesta plaça i el Museu, van ser els protagonistes de la nostra activitat.   

Conjuntament amb les nostres activitats del patrimoni, els companys i companyes de 2on, també realitzaven unes dinàmiques que havien organitzat.

Per finalizar, 3 companyes van escollir uns dels monuments i llocs més emblemàtics del nostre patrimoni, com són les Torres de Quart, El Barri del Carme amb el Portal de la Valldigna i les Torres de Serrans.
Les activitats propostes, van ser per donar a conèixer la història i l'emplaçament on es trovem aquests llocs   i incentivar la nostra participació en aquestes, per conèixer també dades que potser són desconegudes per nosaltres.

Era una activitat on teniem que fixar-nos en el nostre entorn i localitzar dades importants a través d'imatges.

Totes les activitas propostes pels grups, tenien contingut en anglés, per incentivar la part turística de les visites.

Les visites al patrimoni van finalitzar amb una última dinàmica realitzada pels companys i companyes de 2on de TASOCT i va servir per tancar aquest día tan intens.

Pense que amb la realització d'aquestes visites, hem pogut acostar a altres persones la història del nostre patrimoni a través de dinàmiques i activitats lúdiques que fan adonar-nos de detalls que a vegades passen desapercebuts i que són molt interessants i enriquidors per conèixer el nostre patrimoni. 
    

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Valencia Capital Animal

Carnestoltes TASOQUER

La llengua i la política cultural