Màrqueting a la cultura

Tracta de buscar l'equilibri per al client entre:


  • Gratificació percebuda: utilitat funciona, simbòlica i vivencial.
  • Esforç: conveniència, cost econòmic  i costos intel·lectuals i socials. 

La planificació estratègica del pla de màrqueting a partir de: 

  • Anàlisi de la pròpia organització (DAFO).
  • Benchmarketing: veure el que fan les altres empreses del meu mateix sector amb intenció d'agafar idees. 
FASES:
  1. Conceptualització.
  2. Escructuració.
  3. Comercialització
  4. Prestacions: dur a terme.

Conceptualització: 

- Com volem ser vistos. POSICIONAMENT. Missió. Valors del producte (promesa d'utilitats).
- A quin públic ens dirigim. Públic objectiu. SEGMENTACIÓ.
- VALORS. 

Segmentació: 

El mercat són les persones amb característiques d'edad, cultura, socials... amb necesitats i desitjos. 

PÚBLIC POTENCIAL ---- estratègies d'atracció ---- PÚBLIC OCACIONAL ---- estratègies de fidelització ---- PÚBLIC ACTIU ---- estratègies de vinculació ---- PÚBLIC VINCULAT O SOCI. 

Estructuració: 

a. OFESTA DE SERVEIS: establiment de serveis que donen resposta a la  conceptualització. 

- Serveis bàsics.
- Serveis perifèrics (aquells que estan prop als bàsics).
- Serveis derivats (aquells que estàn dins d'un bàsic, com per exemble el bar d'un museu).
- Serveis complementaris (s'oferixen als bàsics per fomentar la seua utilització, com fer regals als assistents, etc.).

b. SERVUCCIÓ:  

- Elements bàsics:
  • Localització especial
  • Arquitectura
  • Equips
  • Productes a utilitzar pel client
- Personal de contacte: 
  • Gestionar el servei i l'excepció.
  • Integració del mercat.







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Valencia Capital Animal

Carnestoltes TASOQUER

La llengua i la política cultural