PRIMERA SETMANA DE CLASSE

El primer dia de classe, la setmana passada, vam definir que era per a nosaltres cultura i per al teatre de divendres havíem de portar un objecte que ens representara per a nosaltres la cultura. 
Jo vaig portar una entrada d'un festival, en representació dels festivals com a tal. Vaig decidir portar això perquè per a mi els festivals són una mescla de moltes cultures, tant per la música com per les activitats culturals que desenrotllen i la mescla de gent, de distintes edats, cultures i d'altres països que van.

Vam veure les diferents definicions que existeixen de cultura, ja que en diferents contextos significa coses molt distintes:
  • Laura té molta cultura: parla de que s'interessa molt sobre la cultura del seu o d'altres llocs. Es refereix a la part humanista de la paraula.
  • La cultura dels indigenes: part antropològica de la paraula. parla sobre les caracteristiques i costums que tenen com a conjunt de persones d'una mateixa cultura. 
  • A Mireia li agrada molt la cultura: parla de les activitats culturals de l'entorn (cine, teatre, activitats varies...)


Quan parlarem de globalització vam veure un vídeo, titulat "memorias negras" que tractava sobre la colonització en l'època de Franco. Relacionat amb la globalització, i com va afectar en la cultura. El vídeo a mi personalment em va agradar i fer fàstic per parts iguals. Em va agradar perquè vaig veure la cultura d'aquells llocs i, al temps, vaig aprendre d'història. Però em va donar sensació d'impotència el que eixia en el vídeo: persones menyspreant les seues cultures, sent irrespectuosos amb ells i les terres, gastant-los com a mules de càrrega... i el fet que els espanyols ho normalitzaren i pensaren que feien alguna cosa bé per ells.
El vídeo demostrava com afecta la globalització a les culturs, com es mesclen i afecten unes amb altres. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Valencia Capital Animal

Carnestoltes TASOQUER

La llengua i la política cultural