Màrqueting a la cultura
Tracta de buscar l'equilibri per al client entre:
- Gratificació percebuda: utilitat funciona, simbòlica i vivencial.
- Esforç: conveniència, cost econòmic i costos intel·lectuals i socials.
La planificació estratègica del pla de màrqueting a partir de:
- Anàlisi de la pròpia organització (DAFO).
- Benchmarketing: veure el que fan les altres empreses del meu mateix sector amb intenció d'agafar idees.
FASES:
- Conceptualització.
- Escructuració.
- Comercialització
- Prestacions: dur a terme.
Conceptualització:
- Com volem ser vistos. POSICIONAMENT. Missió. Valors del producte (promesa d'utilitats).
- A quin públic ens dirigim. Públic objectiu. SEGMENTACIÓ.
- VALORS.
Segmentació:
El mercat són les persones amb característiques d'edad, cultura, socials... amb necesitats i desitjos.
PÚBLIC POTENCIAL ---- estratègies d'atracció ---- PÚBLIC OCACIONAL ---- estratègies de fidelització ---- PÚBLIC ACTIU ---- estratègies de vinculació ---- PÚBLIC VINCULAT O SOCI.
Estructuració:
a. OFESTA DE SERVEIS: establiment de serveis que donen resposta a la conceptualització.
- Serveis bàsics.
- Serveis perifèrics (aquells que estan prop als bàsics).
- Serveis derivats (aquells que estàn dins d'un bàsic, com per exemble el bar d'un museu).
- Serveis complementaris (s'oferixen als bàsics per fomentar la seua utilització, com fer regals als assistents, etc.).
b. SERVUCCIÓ:
- Elements bàsics:
- Localització especial
- Arquitectura
- Equips
- Productes a utilitzar pel client
- Personal de contacte:
- Gestionar el servei i l'excepció.
- Integració del mercat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada